Wednesday, November 2

Kisah Sadis Sepasang Burung




kali ni aku nak kongsikan cerita sadis yang aku terbaca dari blog Klik-aje . rasa-rasa nya dah ramai yang tau cerita sadis pasal seekor burung ini, aku jer yang baru tau, huhu sedehnya. Dikatakan berjuta-juta manusia menangis selepas melihat gambar ini di seluruh negara apabila gambar ini disiarkan akhbar-akhbar tempatan. Ianya merupakan gambar yang menyentih perasaan mengenai sepasang burung tersebut.
 
.
.
.

burung betina ini mengalami kecederaan selepas dilanggar oleh sebuah kereta akibat terbang dalam ketinggian yang rendah. 

.
.
.

burung jantan datang dan cuba membantu burung betina dengan penuh kasih sayang diantara haiwan tersebut.

.
.
.

burung jantan mencuba sekali lagi dan terkejut apabila mendapati burung betina sudah tidak lagi bergerak, biarpun dia telah cuba menggerakkannya beberapa kali.

.
.
.

burung jantan telah memahami bahawa pasangannya itu telah mati, namun dia masih cuba untuk menggerakkannya.

.
.
.

burung jantan kemudiannya bersiri dan bersiul tanda ia dalam kesedihan.

.
.
.

akhirnya burung jantan ini mengalah dan meratapi kematian pasangannya dengan penuh kesedihan bahawa burung betina tidak akan kembali padanya lagi.

:'(

walaupun haiwan tidak mempunyai akal tapi mereka tetap mempunyai hati dan perasaan.










1 comment:

ZURAINI said...

sedihyee.. burung pon tau belas kasihan kt burung lain. kita pon patot buat mcm tu jugak barulah aman dunia kan?