Monday, December 24

Hiking Adventure


16 December 2012 Semenyih, Broga Hill Hiking adventure on a nice Sunday morning.
7.00 a.m Panorama view yang sangat lawa ciptaannya subhanallah
 sunrise from mountains peak.. 

Pengalaman pertamaku mendaki bukit sejauh 14km sampai termuntah-muntah
 disebabkan penat dan pening..dengan semangat dan bantuan kawan-kawan sampai jugak
dipuncak yang terakhir.. menuju puncak katanya,hahaha.. 


sesape yang belum pergi dan yang nak pergi disarankan mendaki bukit ni sebelum subuh supaya
dapat tengok matahari terbit tu, enjoy k :)

Saturday, March 24

Si Choky Sayang



- duduk dalam kotak kasut pun jadi -



choky diberi nama chomey macam tuannye..
wahh perasan sangat kan :D
sang jantan yang sangat manje
ekor kembang macam penyapu
suke jalan menggunakan tangan (kaki bahagian hadapan lar yer) 
untuk mengesat buntut setelah habis melabur, hahaha
makanan kegemaran rangka ayam
suke teman emak kite pegi kedai
sangat fames dan disukai orang
3x da penah hilang pastu jumpe balik
perkara pelik, suka duduk dalam kotak, tidur dalam raga motor
my lovely pets <3

p/s: bukan buat pantun just nk cerita ajer :)



Saturday, December 10

Betulkah Perokok Juga Ada Hak?

*Sumber Mingguan Malaysia

ASSALAMMUALAIKUM...


YA! HAK UNTUK MENGETAHUI HAKIKAT SEBENAR DI SEBALIK HARGA
SEBATANG ROKOK !

Dengan membayar 50 sen untuk sebatang rokok, anda sebenarnya membelanjakan: 
     ~ 24 sen untuk cukai hasil tembakau
    ~ 14 sen untuk keuntungan pengilang rokok
         5 sen untuk peruncit
         1 sen untuk keuntungan pemborong / pengedar rokok
         1 sen untuk dinikmati penanam / pengawit tembakau

Nilai sebenar sebatang rokok hanyalah 5 sen sahaja!

Setiap rokok yang dihisap, anda sebenarnya menghadiahkan diri dengan:
         ~ 20 kali lebih risiko kanser paru-paru
         ~ 10 kali lebih ancaman penyakit paru-paru
         ~ 10 kali lebih padah saluran darah tersumbat
         ~ 4 kali lebih ancaman serangan jantung
         ~ 2 kali lebih risiko serangan strok
         ~ 50% risiko kematian akibat tabiat merokok
Paling utama, anda juga sebenarnya menghadiahkan penderitaan kepada orang yang selama ini menyayangi anda.



BERHENTI SEBELUM TERLAMBAT, KATAKAN TAKNAK KEPADA MEROKOK!

Lala berkata: macho ke merokok kalau mengundang bahaya pada diri sendiri?
 Ada otak fikir la sendiri wahai kaum adam. 

terima kasih sebab sudi baca, like kalau suke.
komen kalau anda hebat (^__^)v